UNIDAD 1 ACTIVIDAD 1


ACTIVIDAD 1 HELLO AND GOODBYE

PROPÓSITO

El alumno aprenderá principales saludos y despedidas en inglés y como utilizarlos en una conversación sencilla

INSTRUCCIONES

1.- Ve el video en el siguiente enlace:

2.- Anota los consejos que los profesores del video dan sobre como presentarse  y utilizar saludos en despedidas en una conversación en inglés
3.- Después de ver el video, en parejas realizarás una conversación utilizando los tips mencionados en el video y la subirás a youtube o dailymotion. La duración del video no debe de ser menor a dos minutos.
4.- Subirás al foro  el link del video  así como la transcripción del mismo en un archivo en pdf. Para esto deben designar a un compañero para que sea el encargado de subir la información.
5.- El archivo en pdf debe llevar la siguiente presentación:
Nombre de la institución
Asignatura
Nombre del profesor
Nombre de los alumnos
Trabajo
Fecha
6.- Ponle la siguiente nomenclatura a tu archivo en PDF
Unit1_Act1_Apellidos de los integrantes del equipo
FECHA Y CONDICIONES DE ENTREGA
Viernes 13 de mayo de 2016 11:55 p.m
FUENTES DE INFORMACIÓN
INSTRUMENTO DE EVALUACIÓN
RÚBRICA PARA PRODUCCIÓN ORAL ELABORADA POR LA DOCENTE
NULO
0
DEFICIENTE
1
ACEPTABLE
2
SATISFACTORIO
3
EXCELENTE
4
No logra comunicar sus ideas debido a pobre pronunciación y nula fluidez
No logra comunicar sus ideas debido a problemas de pronunciación y poca fluidez
Comunica sus ideas aunque su fluidez y pronunciación necesitan mejorarse
Comunica sus ideas de manera clara aunque presenta pequeños tropiezos
Comunica sus ideas de manera clara y fluida
No se logra la comunicación debido a su pobre uso de la gramática
Sus deficiencias gramaticales provocan que no se logre del todo la comunicación
Logra comunicarse a pesar de presentar problemas gramaticales
Utiliza la gramática adecuadamente pero hay detalles que pulir
Muestra dominio de la gramática en su conversación
Posee poco o nulo vocabulario que no le permite comunicarse con sus compañeros
Posee vocabulario muy limitado que le impide comunicarse de manera eficaz
Logra comunicarse pero necesita ampliar su vocabulario
Utiliza una amplia gama de vocabulario con algunos errores
Utiliza una amplia gama de vocabulario de manera eficiente y adecuada
No posee ni utiliza estrategias de conversación
Posee pocas estrategias de conversación y las utiliza erróneamente
Utiliza algunas estrategias de conversación adecuadamente
Utiliza estrategias de conversación adecuadamente la mayoría de las veces
Utiliza adecuadamente estrategias de conversación que enriquecen la comunicación

RÚBRICA PARA TRABAJOS ESCRITOS
CATEGORY
POOR
GOOD ENOUGH
ADMIRABLE
OUTSTANDING
Focus on topic (content)
The main idea is not clear. There is a seemingly random collection of information
Main idea is somewhat clear, but there is a need for more supporting information.
Main idea is clear, but the supporting information is general.
There is one clear, well-focused topic. Main idea stands out and is supported by detailed information
Introduction
(organization)
There is no clear introduction of the main topic or structure of the paper
The introduction states the main topic, but does not adequately preview the structure of the paper nor its particularly inviting to the reader
The introduction clearly states the main topic, and previews the structure of the paper, but it is not particularly inviting to the reader.
The introduction is inviting, states the main topic and previews the structure of the paper.
Sequencing

Many details are not in a logical or expected order. There is little sense that the writing is organized.
Some details are not in a logical or expected order, and this distracts the reader
Details are placed in a logical order, but the way they are represented sometimes makes the writing less interesting.
Details are placed in a logical order and the way they are represented effectively keeps the interest of the reader.
Flow & Rhythm
(sentence fluency)

The sentences are difficult to read aloud because they sound awkward, are distractingly, repetitive, or difficult to understand
Most sentences sound natural and are easy on the ear when read aloud, but several are awkward or difficult to understand
Almost all sentences sound natural and are easy on the ear when read aloud, but 1 or 2 are awkward or difficult to understand.
All sentences sound natural and are easy on the ear when read aloud. Each sentence is clear and has an obvious emphasis.
Sentence, structure, grammar, mechanics & spelling.
Sentences sound awkward, are distractingly repetitive, or are difficult to understand. The author makes numerous errors in grammar, mechanics, and/or spelling that interfere with understanding.

Most sentences are well constructed, but they have a similar structure and/or length. The author makes several errors in grammar, mechanics, and/or spelling that interfere with understanding.
Most sentences are well constructed, and have varied structure and length. The author makes a few errors in grammar, mechanics, and/or spelling, but they do not interfere with understanding.
All sentences are well constructed and have varied structure and length. The author makes no errors in grammar, mechanics, and/or spelling.
Word choice
Writer uses a limited vocabulary, which does not communicate strongly or capture the reader’s interest. Jargon or clichés maybe present and detract from the meaning.
Writer uses word that communicate clearly, but the writing lacks variety, punch, or flair.
Writer uses vivid words and phrases that linger or draw pictures in the reader’s mind, but occasionally the words are used inaccurately or seem overdone.
Writer uses vivid words and phrases that linger or draw pictures in the reader’s mind, and the choice and placement of the words seems accurate, natural and not forced.


No hay comentarios:

Publicar un comentario