ACTIVIDAD
1 HELLO AND GOODBYE
PROPÓSITO
El alumno aprenderá principales saludos y despedidas en
inglés y como utilizarlos en una conversación sencilla
INSTRUCCIONES
1.- Ve el video en el siguiente enlace:
2.- Anota los consejos que los profesores del video dan
sobre como presentarse y utilizar
saludos en despedidas en una conversación en inglés
3.- Después de ver el video, en parejas realizarás una
conversación utilizando los tips mencionados en el video y la subirás a youtube
o dailymotion. La duración del video no debe de ser menor a dos minutos.
4.- Subirás al foro el link del video así como la transcripción del mismo en un
archivo en pdf. Para esto deben designar a un compañero para que sea el
encargado de subir la información.
5.- El archivo en pdf debe llevar la siguiente
presentación:
Nombre de la institución
Asignatura
Nombre del profesor
Nombre de los alumnos
Trabajo
Fecha
6.- Ponle la siguiente nomenclatura a tu archivo en PDF
Unit1_Act1_Apellidos de los integrantes del equipo
FECHA
Y CONDICIONES DE ENTREGA
Viernes 13 de mayo de 2016 11:55 p.m
FUENTES
DE INFORMACIÓN
INSTRUMENTO
DE EVALUACIÓN
RÚBRICA
PARA PRODUCCIÓN ORAL ELABORADA POR LA DOCENTE
NULO
0
|
DEFICIENTE
1
|
ACEPTABLE
2
|
SATISFACTORIO
3
|
EXCELENTE
4
|
No logra comunicar sus ideas debido a pobre pronunciación
y nula fluidez
|
No logra comunicar sus ideas debido a problemas de
pronunciación y poca fluidez
|
Comunica sus ideas aunque su fluidez y pronunciación
necesitan mejorarse
|
Comunica sus ideas de manera clara aunque presenta pequeños
tropiezos
|
Comunica sus ideas de manera clara y fluida
|
No se logra la comunicación debido a su pobre uso de la
gramática
|
Sus deficiencias gramaticales provocan que no se logre del
todo la comunicación
|
Logra comunicarse a pesar de presentar problemas
gramaticales
|
Utiliza la gramática adecuadamente pero hay detalles que
pulir
|
Muestra dominio de la gramática en su conversación
|
Posee poco o nulo vocabulario que no le permite
comunicarse con sus compañeros
|
Posee vocabulario muy limitado que le impide comunicarse
de manera eficaz
|
Logra comunicarse pero necesita ampliar su vocabulario
|
Utiliza una amplia gama de vocabulario con algunos errores
|
Utiliza una amplia gama de vocabulario de manera eficiente
y adecuada
|
No posee ni utiliza estrategias de conversación
|
Posee pocas estrategias de conversación y las utiliza
erróneamente
|
Utiliza algunas estrategias de conversación adecuadamente
|
Utiliza estrategias de conversación adecuadamente la
mayoría de las veces
|
Utiliza adecuadamente estrategias de conversación que
enriquecen la comunicación
|
RÚBRICA PARA TRABAJOS
ESCRITOS
CATEGORY
|
POOR
|
GOOD ENOUGH
|
ADMIRABLE
|
OUTSTANDING
|
Focus on topic (content)
|
The main idea is not clear. There is a
seemingly random collection of information
|
Main idea is somewhat clear, but there is a
need for more supporting information.
|
Main idea is clear, but the supporting
information is general.
|
There is one clear, well-focused topic. Main
idea stands out and is supported by detailed information
|
Introduction
(organization)
|
There is no clear introduction of the main
topic or structure of the paper
|
The introduction states the main topic, but
does not adequately preview the structure of the paper nor its particularly
inviting to the reader
|
The introduction clearly states the main
topic, and previews the structure of the paper, but it is not particularly
inviting to the reader.
|
The introduction is inviting, states the main
topic and previews the structure of the paper.
|
Sequencing
|
Many details are not in a logical or expected
order. There is little sense that the writing is organized.
|
Some details are not in a logical or expected
order, and this distracts the reader
|
Details are placed in a logical order, but
the way they are represented sometimes makes the writing less interesting.
|
Details are placed in a logical order and the
way they are represented effectively keeps the interest of the reader.
|
Flow & Rhythm
(sentence fluency)
|
The sentences are difficult to read aloud
because they sound awkward, are distractingly, repetitive, or difficult to understand
|
Most sentences sound natural and are easy on
the ear when read aloud, but several are awkward or difficult to understand
|
Almost all sentences sound natural and are
easy on the ear when read aloud, but 1 or 2 are awkward or difficult to
understand.
|
All sentences sound natural and are easy on
the ear when read aloud. Each sentence is clear and has an obvious emphasis.
|
Sentence, structure, grammar, mechanics & spelling.
|
Sentences sound awkward, are distractingly
repetitive, or are difficult to understand. The author makes numerous errors
in grammar, mechanics, and/or spelling that interfere with understanding.
|
Most sentences are well constructed, but they
have a similar structure and/or length. The author makes several errors in
grammar, mechanics, and/or spelling that interfere with understanding.
|
Most sentences are well constructed, and have
varied structure and length. The author makes a few errors in grammar,
mechanics, and/or spelling, but they do not interfere with understanding.
|
All sentences are well constructed and have
varied structure and length. The author makes no errors in grammar,
mechanics, and/or spelling.
|
Word choice
|
Writer uses a limited vocabulary, which does
not communicate strongly or capture the reader’s interest. Jargon or clichés
maybe present and detract from the meaning.
|
Writer uses word that communicate clearly,
but the writing lacks variety, punch, or flair.
|
Writer uses vivid words and phrases that
linger or draw pictures in the reader’s mind, but occasionally the words are
used inaccurately or seem overdone.
|
Writer uses vivid words and phrases that
linger or draw pictures in the reader’s mind, and the choice and placement of
the words seems accurate, natural and not forced.
|
No hay comentarios:
Publicar un comentario